A Dr. Sipos Anna Magdolna kiváló minősítésű könyvtáros, szakinformátor, kutató és Magyarország első tudománymetriával foglalkozó vállalkozásának megalapítója és egyben volt egyetemi oktatóm azzal a kéréssel keresett meg, hogy a meglévő vállalkozásának a weboldala a tudomanymetria.hu már elavult, több mint 5 éve készült.  Szeretné, ha a weboldal frissebb, naprakészebb lenne, megfelelne a mai kor elvárásainak. Emellett egy teljesen új arculatfrissítést is szeretne. 

Örömmel vállaltam el ezt a feladatot, a projekt során sokat tanultam, pl. aldomainen hoztam létre az új oldalt, készítettem egy szuper blog felültet.

Ügyfél

Dr. Sipos Anna Magdolna, kiváló minősítésű könyvtáros, szakinformátor, kutató és Magyarország első tudománymetriával foglalkozó vállalkozásának megalapítója.

Termék, szolgáltatás

logó, arculattervezés, webdesign terv, weboldal frissítés, karbantartás

Kivitelezés ideje

8 hét (2023)

Szerepem

Egy több mint 10 oldalas weboldal újratervezése és készítése. A márkának új logó és arculat tervezése.

Eszközök

Figma, Canva, WordPress, Elementor Pro, YouTube, Facebook

Csapat

A közös munka során Magdával sikeresen tudtunk együttműködni, mindketten hiszünk az őszinte kommunikációban, így gördülékeny volt köztünk a munka.

A PROJEKT ÁTTEKINTÉSE

Hogy dolgoztunk együtt?

Bizzi Design X Tudománymetria - logóterv
Dr. Sipos Anna Magdolna, a közel 10 éve működő tudománymetriai vállalkozásának szeretett volna egy, a vállalkozása tevékenységéhez illő új logót, arculatot és több oldalas weboldalt.

Mi volt a probléma?

Magda szerette volna, ha a tudománymetriai vállalkozásának arculata felfrissülne: vonzóbb, trendkövetőbb legyen és a vállalkozás tevékenységét jobban tükrözze.

Korábbi negatív tapasztalatai után, úgy gondolta, hogy szakmailag, emberileg, illetve a tudományos múltamat figyelembe véve én megfelelő web, – és brand designer lennék a vállalkozása számára.

Mi jelentette a kihívást?

Kihívást a professzionális megjelenés egyensúlyba hozása a modern design elemekkel, hogy a weboldal egyszerre legyen vonzó, hiteles, informatív, átlátható és könnyen kezelhető.

Egy több oldalas szakmai, üzleti weboldal tervezése során, logikusan, egy tudományos szakember, kutató fejével gondolkodva építettem fel a honlap struktúráját, elrendezését. Olyan navigációt kellett kialakítani, amely gyors hozzáférést biztosít a releváns szolgáltatásokhoz, és átlátható az információs sűrűség ellenére is.

Milyen volt a közös munkafolyamat?

A közös munka és a kommunikáció gördülékenyen ment. A célcsoport egyszerűen behatárolható volt. Elsődleges szempont volt, hogy a tudományos területen dolgozó, kutató ügyfeleket szeretnénk az arculattal, weboldallal bevonzani és megtartani. Ugyanakkor meg akartam jeleníteni Magda precíz, energikus személyiségét, valamint magának a tudománynak az összetettségét, hálózatiságát, előre haladását is. 

Milyen lett a végeredmény?

A logó erős vizuális identitást nyújt, amely jól képviseli a tudományos, adat-alapú és kapcsolódásra, hálozatokra épülő munkát. Professzionális, mégis barátságos kinézete miatt szélesebb körű, de szakmai közönséget céloz meg, ami ideális a tudománymetria területén.

Ez a stílus megnyerheti a kutatókat, tudományos szakembereket és akár az oktatás területén dolgozókat is, hiszen sugall egyfajta hitelességet és hozzáférhetőséget.

A színek és formák harmóniája, a könnyen felismerhető, középen elhelyezett spirál (apró, összekötött pontokkal) ami egy tudományos hálózatot, kapcsolódást,  adatokat jelképez, ami a tudománymetria területéhez jól illeszkedik, hiszen az adat és kapcsolati elemzésre utal.

A forma dinamikát és mozgást is sugall, ami innovációs érzést ad a logónak.  Ez a mintázat mind hozzájárulnak ahhoz, hogy a márka emlékezetes és megkülönböztethető legyen. Marketing szempontból jól kapcsolódik a célcsoporthoz, miközben a vizuális stílusa segít, hogy hiteles és modern képet alkosson a márkáról.

A “tm” rész kézírásos stílusa elegáns és barátságos, személyes érzetet kelt. Ez jól ellensúlyozza az alsó sor precízebb, komolyabb megjelenését. A kontraszt azt sugallja, hogy a márka egyszerre hiteles és emberközeli.

Magda a tudománymetria logóját, arculati elemeit, mintázatát rendszeresen használja a marketing kommunikációjában is (pl. előadások, üzleti sablonok, social media felületek), a tudományos szférában már csupán erről is felismerik.

BIZZI MINI INTERJÚ

Mit gondol az ügyfelem?

Hogy talált meg, miért a Bizzi Design-t választotta?

A Facebook-on olvastam a bejegyzését, hogy elindít egy ilyen vállalkozást, és mivel személyesen ismertük egymást, nem volt kérdés, hogy Önhöz fordulok. A korábbi weboldal készítővel kapcsolatosan nem volt semmi problémánk, de szerettünk volna Önnek segíteni a vállalkozása elindításában. Egyébként pedig éppen aktuális volt a weboldalunk tartalmi és formai szempontú „ráncfelvarrása”, ami a megújítás előtt 7 évig tette a dolgát. 

Ön, már több webdesignerrel, webfejlesztővel dolgozott együtt, mit emelne ki, miben más ez az együttműködés?

Az olyan kriminális esetektől eltekintve, amikor a weboldal készítő – egy vita, nézeteltérés után – kizárt a saját honlapunkról miután kifizettük a munkáját? Szakemberrel kellett „feltöretni” az oldalt, hogy a domain-nevünket viselő oldalunkhoz hozzáférjünk? Komoly tanulópénz volt.
Mindenekelőtt abban, hogy Ön ért is ahhoz, ami a tudomanymetria.hu tevékenysége, belülről látja azt a témát, amit el szeretnénk adni a potenciális ügyfeleknek.

Mi a véleménye a közös munkáról, a weboldal készítési folyamatról?

A közös munka teljesen olajozottan ment, ha néha elakadt, az mindig a vállalkozásunk csúszása okozta, nem a webdesinger. Nagyon inspirálók voltak a megbeszéléseink, ahol mindig többféle lehetőséget ajánlott fel, és a választást ránk bízta.

A régi weboldalához képest a jelenlegi miben nyújt többet Önnek és az Ügyfeleinek?

Tetszetősebb, áttekinthetőbb, eredményesebben lehet rajta navigálni, a formai jegyek jobban illeszkednek a mai trendekhez; a Facebook bejegyzésekkel bővült a menük kínálata.

Milyen tanácsot adna azoknak, akik weboldal készítési projekt előtt állnak?

Érdemes nagyon alaposan átgondolni, hogy mit szeretne konkrétan és átvitt értelemben is a honlap formájától, tartalmától.
Hatékonyabb úgy kezdeni a webdesingerrel a megbeszélést, hogy van egy vázlatunk a tartalomról és elképzelésünk a formai megvalósításról.
Érdemes hasonló profilú más cégek honlapjait tanulmányozni, onnan ötleteket meríteni.
Nem könnyű a szövegek szakmai részét megírni (Röviden és nagyon jól! Az első 10 mp eldönti, hogy tovább lép-e a potenciális ügyfél az oldalunkon, vagy továbbgörget.) ; ehhez is jó ha körülnéznek máshol.
Ne legyen hosszú a szöveg, éljünk a vizualitást kifejező egyéb eszközökkel: ikonok, képek, videó stb.

Ha ajánlana, akkor miért és kiknek?

Munkáját feltétlenül ajánlanám mások számára is. Ami számomra nagyon pozitív az Önnel való együttműködésben, hogy nagyon odafigyel a partnerre, nagy empátival és tisztelettel kezeli az ügyfeleket. 

Mit mondana, így utólag, ár-érték arányban vállalkozásának megérte befektetni egy weboldalba?

Ma már nem csupán a növekedéshez, hanem a „szinten maradáshoz” is elengedhetetlen egy jól szerkesztett honlap. Nem végeztem erre vonatkozóan kutatásokat, felmérést, de (a honlap statisztikából, elemzésekből) úgy tűnik, hogy több potenciális ügyfél talál meg minket a honlap megújítása óta. 

Magdának ezúton is köszönöm a közös munkát és az interjút.
Bízom a további gyümölcsöző együttműködésben!

Tudománymetria X Bizzi Design - weboldal készítés - reszponziviztas
tudomanymetria-x-bizzi-design - referenciak
Tudománymetria X Bizzi Design - vászontáska

Beszélgessünk a TE projektedről is, kezdjük el együtt a gondolkodást! az ötletelést! a tervezést! a közös munkát!